8. nap (Csongrád - Mindszent)

2009.08.14. 16:11

Hogy most már végképp megmaradjak az idézeteknél, Matula bácsi mondta Tutajosnak és Bütyöknek a berekben töltött utolsó napokban: "Most pedig ne gondoljanak semmire, hogy elmennek, vagy nem mennek, mert elrontják vele azt is, ami jó."

Ezt a tanácsot kellett nekem is észben tartanom szerdán, mivel számomra ez volt az utolsó vízen töltött nap, csütörtökön már kocsisként furikáztam mindenfelé, ami ugyan nem annyira fárasztó az izmoknak, de egy vízen töltött nappal azért nem ér fel. Mindenesetre a szokásos rendben elindultunk, a kerékpárosoknál várt rám egy defektgyanú (de kiderült, csak egy túlzottan lapos kerékről volt szó) és egy lelazult hajtókar, célszerszám híján itt már kicsit jobban meg kellett izzadni, de a kombinált fogó mindenre jó, mint az avas szalonna. A vizeseknél a Tiszán haladás meghozta a folyamkilométer táblákat is, aminek köszönhetően jobban láttuk, hogy hogyan is haladunk, bár az első kettő olyan közel volt egymáshoz, hogy annak nem láttuk realitását, legfeljebb fél kilométerre saccoltuk. Később időméréssel km/órás sebességet, számolással pedig evezőhúzásszám/km értéket is számoltunk: utóbbinál lehet tippelni, közelítőleg hányat húztunk egy kilométeren (vagy a tábor teljes ideje alatt :-) ).

A parton elfogyasztott ebéd után továbbindultunk Mindszent felé, közben a Szegvár közelében lévő homokpadon megálltunk egy kis fürdésre, de nem maradt el a vízberohanás és a homokba temetés sem, valamint a helyi "ugróinfrastruktúra" is kihasználásra került. Az út utolsó szakaszán aggasztó hírek érkeztek az autóról, a még Csongrád előtt elkezdődött rángatás mostanra már szerelőt igényelt... A cél előtt nem sokkal megérkeztünk a motor nélkül, pusztán a víz nyomóerejét kihasználva közlekedő mindszenti komphoz, itt egy kis vitorlázással is próbálkoztunk, mérsékelt sikerrel. A mindszent strandon már vártak a kerékpárosok és rövidesen befutott Bérdi Peti is, a kocsiján mindössze egy gyertyát kellett kicserélni, így megnyugodhattunk. Este két tűzrakás is volt, a zárótábortüzet ugyanis megelőzte még a grillezett vacsora. Utána aztán igyekezni kellett az elalvással, mert azzal, hogy nem a kissé lentebb fekvő ányási kanyarban táboroztunk, az utolsó nap minden korábbinál hosszabb, 40 km-es távot kellett megtenni a vízen.

A kerékpárosok a nap folyamán megjárták Szentest, a képek között erről is található jónéhány.

Gabi (Mindszent)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.